ПЕТИЦІЇ
 
 
 
 

Як декларанту розрахувати базу для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування щодо нерухомого, рухомого майна, корпоративних прав, цінних паперів, права на отримання дивідендів, процентів інших активів?

Для декларування щодо нерухомого, рухомого майна, корпоративних прав, цінних паперів, права на отримання дивідендів, процентів інших активів фізичної особи  база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування визначається, зокрема, але не виключно, як:
- витрати декларанта на придбання (набуття) об’єкта декларування;
- вартість, що визначається на підставі оцінки майна та майнових прав, фінансових інструментів, інших активів. Оцінка щодо об’єкта декларування проводиться відповідно до законодавства країни, де знаходиться такий актив. Вартість активів, визначена в іноземній валюті, відображається в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації у гривні за офіційним курсом національної валюти, встановленим Національним банком України (далі – НБУ) станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації;
- номінальна вартість прав грошової вимоги;
- вартість придбання або біржова вартість, дійсна станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, корпоративних прав (акцій), які допущені до біржових торгів;
- вартість активу у вигляді дорогоцінних металів, що визначається у перерахунку ваги до закупівельної ціни на дорогоцінні метали, визначеної НБУ станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації;
- витрати на придбання (набуття) декларантом цінних паперів та інших фінансових інструментів, що не допущені до біржових торгів, та часток (паїв) у майні юридичних осіб або в утвореннях без статусу юридичної особи, інших корпоративних прав або номінальна вартість таких активів, зазначена у відповідних документах.
За власним бажанням декларанта для рухомого майна (крім дорогоцінних металів, транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, витворів мистецтва, дорогоцінного каміння (у тому числі органогенного утворення) та виробів з них) базою для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування може бути самостійно визначена декларантом вартість об’єктів декларування, які знаходяться (зареєстровані) на території України.
Детальніше - в ЗІР, категорія питання 134.02.

Рівненщина: від торгівлі підакцизними товарами місцеві бюджети отримали 82,4 мільйонів

Упродовж семи місяців поточного року до місцевих скарбниць Рівненщини надійшло 82 млн 401 тис гривень акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами. За словами заступника начальника ГУ ДПС у Рівненській області Зої Хоній, у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року сплачена сума зросла на 8,8 млн гривень.
Посадовець зазначає, що на території області здійснюють діяльність:
в сфері торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами 2206 суб’єктів господарювання відповідно до 7119 діючих ліцензій;
в сфері оптової торгівлі пальним - 30 СГ, відповідно до 33 діючих ліцензій;
- в сфері роздрібної торгівлі пальним - 55 СГ, відповідно до 201 діючої ліцензії;
- в сфері зберігання пального – 625 СГ, відповідно до 730 діючих ліцензій.
З повним переліком діючих та призупинених ліцензій можна ознайомитися на сайті податкової служби.

Перевірити надійність ділового партнера допоможе сервіс ДПС

Головне управління ДПС у Рівненській  області  нагадує, що на офіційному вебпорталі ДПС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/businesspartner).
Щоб  перевірити надійність ділового партнера, зокрема щодо сумлінності у сплаті податків, достатньо ввести відому інформацію в одне з полів або в обидва поля і система здійснить пошук у базах даних, доступних для публічного використання та повідомить про результати пошуку з зазначенням інформації щодо відсутності або наявності боргу у платника податків.
У полі «Податковий номер» вказується код за ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків/серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб – платників податків, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та/або номером паспорта).
У полі «Найменування/прізвище, ім’я, по батькові платника податків» зазначається повністю точна назва платника податків.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

За право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами на Рівненщині сплачено понад 11 мільйонів гривень

Як повідомили в Головному управлінні ДПС у Рівненській області, станом на 01.07.2021року на території області здійснюють діяльність з роздрібного продажу підакцизних товарів 2623 суб’єкти господарювання.
З початку року податковою службою області видано 6830 ліцензій на право роздрібної торгівлі, зокрема, 3788 ліцензій на торгівлю алкогольними напоями та 3042 ліцензії на торгівлю тютюновими виробами. Відповідно до місцевих бюджетів Рівненщини надійшло 11,1 млн грн плати за ліцензії.
Нагадуємо, що суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від форми власності, мають здійснювати роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами лише за наявності відповідної ліцензії.
Отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами можливо, звернувшись з відповідною заявою та необхідними документами до Центрів обслуговування платників Головного управління ДПС у Рівненській області.

Податкова амністія: хто може скористатись і подати нульову декларацію

21 липня 2021 року набрав чинності Закон від 15.06.2021 № 1539-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету".
Закон визначає особливості проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб, яке відбуватиметься з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року.
Громадяни України матимуть право подати одноразову добровільну декларацію із зазначенням активів, що їм належать, і з яких не були сплачені податки і збори, до 1 січня 2021 року. При цьому у добровільній декларації не потрібно буде вказувати інформацію про джерела походження задекларованих активів.
За законом про податкову амністію скористатися правом подати нульову декларацію можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент набуття об’єктів декларування чи на момент отримання доходів, за рахунок яких були отримані об’єкти декларування, і які відповідно до Податкового кодексу України є чи були платниками податків.
Державні службовці скористатися податковою амністією не зможуть. Так, декларантами не можуть бути особи, які починаючи з 1 січня 2005 року подавали або мають подавати декларації відповідно до законів, що визначають чи визначали правові та організаційні засади у сфері запобігання корупції. Виключення – особи, які претендували або претендують на зайняття посад, перебування на яких вимагає чи вимагало від особи подання відповідної декларації, але не були призначені чи обрані на відповідні посади.

Платники ПДВ Рівненщини сплатили до державного бюджету понад один мільярд гривень

За шість місяців поточного року платники податку на додану вартість Рівненської області спрямували до державного бюджету 1 мільярд 47 мільйонів гривень податку на додану вартість. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Рівненській області Віталій Чуй. Він також зазначив, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року ріст надходжень склав 41 відсоток або 306,7 млн. гривень.
Такої позитивної динаміки досягнуто як завдяки підвищенню якості адміністрування, так і шляхом активної взаємодії з представниками бізнесу, зокрема, в частині попередження можливих ризиків - наголошують в ГУ ДПС у області.
«Економічні тенденції та показники розвитку країни мають безпосередній вплив на ситуацію зі сплатою податків. Тож ріст сплати ПДВ, як і загалом надходжень до бюджетів усіх рівнів, пов’язуємо з належним податковим супроводом платників ПДВ.  Окремо варто зазначити, що електронний формат спілкування платників ПДВ з податківцями  дозволяє своєчасно реагувати на ризики несплати, запобігає використанню схем мінімізації та виключає суб’єктивний чинник», - коментує Віталій Чуй.
Нагадаємо, представники бізнесу можуть отримувати актуальну інформацію з питань адміністрування ПДВ, у тому числі, щодо функціонування електронної системи, на сайті податкової служби (http://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist), в Електронному кабінеті платника (https://cabinet.tax.gov.ua), у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (http://zir.tax.gov.ua) та в контакт-центрі ДПС України за номером 0 800 501 007.

Про отримання електронних довірчих послуг

В Головному управлінні ДПС у Рівненській області інформують, що на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України для отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Надавач) електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) необхідно:
     1. Здійснити попередній запис до відповідного відокремленого пункту реєстрації (далі – ВПР) (режим роботи ВПР та засоби зв’язку опубліковані на офіційному інформаційному ресурсі Надавача у розділі «Контакти»
(https://acskidd.gov.ua/contacts)).
     Звертаємо увагу, що попередній запис здійснюється протягом дня на наступні робочі дні (рекомендований час попереднього запису з 8 год. 15 хв. до 9 год. 00 хв.);
     2. Підготувати необхідний перелік реєстраційних документів для отримання ЕДП, з яким можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу Надавача (https://acskidd.gov.ua/etrusted-services), обравши відповідну категорію;
     3. Прийти у відповідний ВПР на зазначений час (повідомлений працівником ВПР під час запису) з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів (ВПР не надає послуги з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв особистих ключів). При цьому надання ЕДП здійснюватиметься лише за наявності у клієнтів засобів захисту від респіраторних захворювань.

Понад 72 відсотки надходжень бюджетів територіальних громад Рівненщини складає податок на доходи фізичних осіб

За січень – червень  2021 року бізнес – спільнота Рівненщини сплатила до зведеного бюджету понад 3054,6  млн грн податку на доходи фізичних осіб. З них 770 млн гривен. ПДФО перераховано до державного бюджету України, відповідно місцеві громади отримали 2 284,6 млн гривень.
За словами начальника Головного управління ДПС  у Рівненській області Віталія Чуя,  у порівнянні з відповідним періодом минулого року спостерігається 25 відсоткове зростання надходжень ПДФО до бюджетів усіх рівнів. У цифрах - це  додатково майже 667 млн грн, зокрема до державного - 206 та 461 млн грн - до місцевих бюджетів.
Як наголошує керівник податкової служби Рівненщини, легалізація ринку праці була, є і залишається у пріоритетах діяльності податкової  служби задля забезпечення надходжень ПДФО, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
 «Податок на доходи фізичних осіб продовжує зберігати позицію найвагомішого за обсягом джерела наповнення дохідної частини місцевого бюджету  – його надходження складають майже 72 відсотки  усіх місцевих бюджетів. Саме тому в легалізації заробітної плати мають бути зацікавлені не лише фахівці податкової служби краю чи представники влади, а й всі мешканці територіальних громад. Оскільки розмір фінансового забезпечення соціально-економічних програм на місцевому рівні знаходиться в прямій залежності від розміру надходжень цього податку», – зазначає Віталій Чуй.

Чи мають можливість платники податків сплатити податки та збори через Електронний кабінет?

Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.
З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Операція «Урожай» як один з резервів наповнення бюджетів територіальних громад

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що на території області триває операція «Урожай», одним із напрямків якої є детінізація трудових відносин у аграрному секторі, а саме легалізація найманої праці, виплата заробітної плати на рівні, не менше мінімальної, а також легалізація використання земель, залучення їх до державної реєстрації.
В рамках проведення операції в поточному році вже 949 громадян прозвітували про отримані доходи та задекларували доходи у сумі більше 7,6 млн гривень.
Звертаємо увагу, що операція «Урожай» проводиться з метою наповнення, насамперед, бюджетів територіальних громад. Такому наповненню сприяє виявлення фактів тіньової оренди земель (використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів на використання землі (без договорів оренди)) та тіньового ринку сільгосппродукції, визначення обсягу реалізації сільгосппродукції та підприємств, які здійснюють закупівлю та переробку сільськогосподарської продукції, використовують сільськогосподарську техніку та найману працю без державної реєстрації та без сплати податків і зборів, ЄСВ до бюджету, декларування доходів громадянами, які одноосібно обробляють земельні ділянки площею понад 2 га.
Нагадуємо сільськогосподарським товаровиробникам, що законодавством передбачений єдиний для всіх роботодавців порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками: як для юридичних осіб так і для фізичних осіб – підприємців.
Наголошуємо, що фізичні особи-підприємці також мають укладати трудові договори з найманими працівниками.
Такий трудовий договір укладається у письмовій формі та вважатиметься укладеним лише після підписання його роботодавцем і працівником та видання наказу (розпорядження) про прийняття працівника на роботу. Відповідно до чинного законодавства працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, роботодавець ще до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором зобов’язаний подати повідомлення до ДПС України за встановленою законодавством формою, одним з зручних способів:
– засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Для зручності користувачів відкритих даних – нова рубрика на вебпорталі ДПС

В Головному управлінні ДПУ у Рівненській області інформують, що для виконання норм чинного законодавства, зокрема постанови КМУ від 21.10.2015 р. №835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» зі змінами та доповненнями, Державна податкова служба України реформує сферу відкритих даних.
Однією з оновлених рубрик, яку створено для зручності користувачів відкритих даних ДПС, є рубрика «Інформаційні повідомлення про відкриті дані» , що розташована на вебпорталі ДПС у розділі «Для громадськості» – «Публічна інформація».
За допомогою цієї рубрики можна ознайомитися з інформаційними повідомленнями з питань відкритих даних, а також проводити пошук інформаційних повідомлень потрібної тематики в попередніх періодах.
Вже зараз в даній рубриці можна переглянути повідомлення з питань відкритих даних ДПС починаючи з серпня 2019 року.

При наявності у фізособи декількох об’єктів житлової нерухомості, один з яких використовується з метою одержання доходу, пільга з податку на нерухоме майно не застосовується
В Головному управлінні ДПС у Рівненській області інформують, що відповідно до п.п.266.4.1. п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)  база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
Звертаємо увагу на те, що таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями) встановлюють сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, (п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).
Відповідно до п.п. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
Зауважимо, що порядок обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначений п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ.
Враховуючи вищезазначене, при обчисленні податку з декількох об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи (згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ), до об’єкта оподаткування, що використовується з метою одержання доходів, пільги, передбачені п. 266.4 ст. 266 ПКУ, не застосовуються.
Бізнес Рівненщини переходить на програмні РРО
На початок липня 2021 року суб’єкти господарювання Рівненщини у своїй діяльності застосовують 5616  реєстраторів розрахункових операцій. Зокрема, юридичні особи використовують 2110 одиниць касової техніки, а фізичні особи - 3506.
У поточному році суб’єктами господарювання було зареєстровано 1065 реєстраторів розрахункових операцій, з них 397 - програмних РРО. 
Податківці звертають увагу, що  застосування програмних РРО регулюється Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, розробленим відповідно до ст. 7 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547.
Ознайомитись з інформацією щодо таких РРО можна на сайті ДПС України за посиланням http://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/
Кошти, сплачені за придбання ліцензій та інших спеціальних дозвільних документів, включаються до складу витрат ФОП на загальній системі оподаткування
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що згідно з п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю  фізичної особи – підприємця.
Підпунктом 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема, платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою – підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з господарською діяльністю фізичної особи – підприємця.
Враховуючи вищевикладене, платежі, сплачені фізичною особою – підприємцем за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з його господарською діяльністю, включаються до складу витрат по факту їх сплати на підставі підтверджуючих документів.
Податкова соціальна пільга застосовується до суми нарахованих лікарняних
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що відповідно до п.п. 169.1 ст. 169 розд. IV Податкового кодексу України, платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги.
Згідно із п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ заробітна плата - основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму.
Враховуючи те, що сума виплат у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні) розглядається як заробітна плата платника податку, то у разі її не перевищення граничного розміру загального місячного оподаткованого доходу від одного працедавця у вигляді заробітної плати, який передбачений нормами п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, найманий працівник має право на податкову соціальну пільгу.
Платникам ПДВ Рівненщини повернуто з бюджету 790 мільйонів гривень
За перше півріччя  2021 року суб’єктам  господарювання, які   заявили бюджетне відшкодування з податку на додану вартість, на розрахунковий рахунок повернуто 790,4  млн гривень, - про це повідомив керівник  податкового служби   області Віталій Чуй.
Він зазначив, що процес повернення платникам бюджетних коштів став максимально швидким та прозорим за рахунок запровадження електронного реєстру автоматичного відшкодування ПДВ.
Нагадуємо, що платники податків мають можливість в онлайн-режимі відстежити та перевірити етап, на якому перебуває їх платіж, за допомогою електронного сервісу ДПС «Електронний кабінет платника». Переглянути реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування можна на офіційному порталі ДПС України в Електронному кабінеті платника за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx
 
 
 
 
 

 

 
 
Наша адреса:

   
35600, м. Дубно, Рівненської області
вул. Данила Галицького, 17

  тел. (03656) 4-93-89
 
  e-mail: dubnrada@ukr.net
 
 
 
 
   
  http://www.rada.gov.ua/

 

http://www.president.gov.ua/
http://www.kmu.gov.ua/

 

https://ror.gov.ua/